Menu Zamknij

WYCIECZKA DO KARPACZA I SZKLARSKIEJ PORĘBY

W dniach 6 – 7 czerwca 2023r.  zorganizowana została dwudniowa wycieczka dla klas VI – VIII do Karpacza i Szklarskiej Poręby.
Wyruszyliśmy z Galewa o godz. 5.30. W Karpaczu, pierwszym miejscem zwiedzania była Świątynia Wang. Uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali ciekawostek o kościele oraz mieli możliwość podziwiania jego wnętrza.
Kolejną atrakcją było interaktywne muzeum „Tajemnice Karkonoszy”. Przechodząc do kolejnych sal przenosiliśmy się w czasie i przestrzeni, aż do współczesności.
Następnie udaliśmy się pod „Karpacz Ski Arena” – Kolej Linową na Kopę. Wyciągiem krzesełkowym pokonaliśmy trasę o dł. 2281m. i znaleźliśmy się na szczycie Kopy. Dalej ruszyliśmy pieszo, by zdobyć Śnieżkę pod opieką doświadczonego przewodnika. Na szczycie każdy z nas podziwiał zapierający dech w piersiach widok, który uchwyciliśmy na zdjęciach. Kiedy już sesja zdjęciowa dobiegła końca, ruszyliśmy w drogę powrotną – zejście na Kopę  i zjazd wyciągiem.
Skorzystaliśmy również z „czasu wolnego” aby kupić pamiątki w centrum Karpacza pod opieką wychowawców.
Zregenerowani udaliśmy się do autokaru, który zawiózł nas do miejsca zakwaterowania na obiadokolację i nocleg.
W drugim dniu po obfitym śniadaniu wyruszyliśmy w dalszą trasę. Pierwszym przystankiem był Wodospad Szklarki. Następnie udaliśmy się do Sobieszowa aby zwiedzić ruiny zamku położone na wzgórzu Chojnik (627m.n.p.m.). Szliśmy czarnym szlakiem, który był bardzo trudny.
Po zakończonym spacerze i zwiedzaniu udaliśmy się autokarem do Szklarskiej Poręby na obiad i zakup pamiątek.
W godzinach wieczornych, lekko zmęczeni, ale z uśmiechem na twarzy i cudownymi wspomnieniami wróciliśmy  do domu.